The aim of the QuestGen game is to engage players in generating large collection of questions for a certain piece of story written in natural language. The collection (along with the stories) will be then used as input data for research on question processing.
The project was supported by funding from the National Science Centre, Poland (DEC-2012/04/A/HS1/00715).
- Read about the research on question processing.
- Read about the QuestGen idea.
Papers
- Paweł Łupkowski, Oliwia Ignaszak (2017), Inferential Erotetic Logic in Modelling of Cooperative Problem Solving Involving Questions in the QuestGen Game, Organon F 24 (2) 2017: 214-244. [PDF]
- Paweł Łupkowski, Patrycja Wietrzycka (2015), Gamification for Question Processing Research – the QuestGen Game, Homo Ludens 1(7): 161–171. [PDF]
- Paweł Łupkowski, Oliwia Ignaszak, Patrycja Wietrzycka (2015), Modelowanie interrogacyjnego rozwiązywania problemów w środowisku gry QuestGen, Studia Metodologiczne, 35: 239–254. [PDF]
- Paweł Łupkowski (2011), Human computation – how people solve difficult AI problems (having fun doing it), Homo Ludens 3(1): 81–94. [PDF]
Conferences
- (with Patrycja Wietrzycka) Gra QuestGen — przykład grywalizacji
procesu naukowego, Kulturotwórcza funkcja gier — Game-based learning / Game-biased learning, Poznań, 15-16 listopada 2014. - (with Oliwia Ignaszak) Grywalizacja w nauce na przykładzie gry QuestGen. HOMO INFORMATICUS 2.0 — informatyka, człowiek, społeczeństwo. 12 grudnia 2014, Poznań.
- (with Oliwia Ignaszak) QuestGen — gra typu GWAP, Gry poważne w badaniach i edukacji, 24 kwietnia 2015, Poznań.
Implementation
Patrycja Wietrzycka [2014] Gra QuestGen jako przykład realizacji idei Human Computation. (The QuestGen Game as an Implementation of the Human Computation Idea). M. A. thesis supervised by P. Łupkowski
Oliwia Ignaszak [2015] (Inferential Erotetic Logic Modelling of Cooperative Problem Solving in the QuestGen Game). M. A. thesis supervised by P. Łupkowski
- questgen.pl
- See stories used for the first implementation (in Polish)