Seminarium

g4068

Seminarium magisterskie oraz seminarium licencjackie prowadzone jest w ramach DokMy – seminarium Reasoning Research Group.

Zobacz też Warsztat: Gry poważne w badaniach i edukacji, Poznań (24 kwietnia 2015)

Tematyka seminarium:

  • Immersyjność w grach (ze szczególnym nastawieniem na gry typu GWAP).
  • Efektywność gier poważnych.
  • Human computation i crowd-sourcing.
  • Wykorzystanie gier w badaniach i edukacji.
  • Filozoficzne aspekty zagadnienia sztucznej inteligencji, w szczególności problematyka związana z testem Turinga.

Rok akademicki 2017/2018; Semestr letni

Spotkania w piątki, 9:30-11:00, sala 70A, IP

  1. 02.03. Grzegorz Gapiński, Gra „Zrównoważony rozwój” — wprowadzenie.
  2. 16.03. Grzegorz Gapiński, Gra „Zrównoważony rozwój” [>> Gra]
  3. 23.03. Maciej BehnkePsychofizjologiczna analiza  występu w turnieju e-sportowym CS:GO.
  4. 06.04. Joanna Grzelak, Wpływ gier poważnych na rozwój wiedzy specjalistycznej i motywację do nauki na przykładzie gry Coffee Noir
  5. 13.04. Cyryl Kuliński, Perceptual Mismatch Hypotheses jako wyjaśnienie dla zjawiska doliny niesamowitości
  6. 20.04. Seminarium łączone z DokMaMariusz Urbański, Joanna Grzelak: On a simple model of a simple game: ‚Guess Who?’ and Inferential Erotetic Logic, Sala 70, AB
  7. 11.05. Dawid Ratajczyk, Hipoteza doliny niesamowitości. Deklarowana odpowiedź emocjonalna, a pomiar fizjologiczny
  8. 18.05. Marta Gierszewska, Postawa wobec robotów humanoidalnych a zjawisko doliny niesamowitości
  9. 08.06. Konsultacje indywidualne
  10. 15.06. Seminarium podsumowujące rok akademicki 2017/2018. Wystąpienia:
    1. Górniak Klaudia, Skala wiary w grę o sumie zerowej a strategia rozwiązywania dylematu więźnia
    2. Kucharska Aleksandra, Anotacja rozgrywek w grę „Takie życie” na potrzeby Korpusu Rozumowań Erotetycznych. Pliki „Mecz-05” i „Mecz-18”
    3. Kwiecień Aleksandra, Badanie niekooperatywnych zachowań graczy w edycji 2015 konkursu Loebnera
    4. Wasielewska Aleksandra, Efektywność edukacyjna kooperacyjnej gry planszowej TRZY
    5. Gapiński Grzegorz, Efektwyność gry „Zrównoważony rozwój” – plan badania własnego
    6. Kuliński Cyryl, Niedopasowanie percepcyjne a hipoteza doliny niesamowitości
    7. Szkalej Magda, Efektywność edukacyjna gry „Profesor Why” – plan badania własnego

Rok akademicki 2017/2018; Semestr zimowy

  1. 11.10. (9:45-11:15, 64) Spotkanie organizacyjne. Warunki zaliczenia i wymagania.
  2. 18.10. (9:45-11:15, 64) Paweł Łupkowski, Praca dyplomowa (licencjat, magisterium) aspekty formalne i techniczne.
  3. 25.10. (9:45-11:15, 64) Aleksandra Wasilewska, Kooperacyjna gra planszowa „TRZY”. [>> Gra „TRZY”]
  4. 8.11. Tomas Ondracek (Uniwersytet Masaryka, Brno), (9:45-11:15, Kinowa): Immunizations: Best Strategies how to avoid Problems with Falsification.
  5. 29.11. (9:45-11:15, 64)  Jakub Ryfa (DOJI), Od pomysłu do produktu — jak wyglądała praca nad biznesową grą edukacyjną „Coffee Noir”.
  6. 06.12. (9:45-11:15, 64) (1) Klaudia Górniak, Dylemat więźnia w teorii gier. (2) Natalia Skrzypczak, Skala Wiary w Grę o Sumie Zerowej.
  7. 13.12. (9:45-11:15, 64) Bartosz Maćkowiak (Robot Gentleman), Wpływ gier z gatunku first-person shooter na giętkość poznawczą.
  8. 20.12. (9:45-11:15, 64) Paweł Łupkowski, Gry QuestGen oraz Takie Życie w pozyskiwaniu danych językowych na potrzeby Korpusu Rozumowań Erotetycznych. [>> Korpus Rozumowań Erotetycznych]
  9. 10.01. (9:45-11:15, 64) (1) Aleksandra Kucharska, Warstwy anotacji Korpusu Rozumowań Erotetycznych. (2) Paweł Łupkowski, Sprawdzanie poprawności anotacji — przykład Korpusu Rozumowań Erotetycznych.
  10. 17.01. (9:45-11:15, 64) Daria Zielińska, Nowe trendy w projektowaniu gier skierowanych na cel (GWAP) — przegląd literatury.
  11. 24.01. (9:45-11:15, 64) Aleksandra Kwiecień, Niekooperatywne zachowania sędziego w teście Turinga — analiza logów z konkursu Loebnera.
  12. 31.01 (9:45-11:15, 64) (1) Dominik Kłosowski, Immersja graczy w grze World of Tanks Blitz — raport z badań. (2) Aleksandra Wasielewska, Efektywność edukacyjna gry TRZY — raport z badań.

Prace w toku:

Prace licencjackie

  1. Zielińska Daria, Gry skierowane na cel — charakterystyka i typologia

Prace magisterskie

  1. Gapiński Grzegorz
  2. Grzelak Joanna
  3. Kuliński Cyryl
  4. Szkalej Magda

Prace doktorskie

  1. Dagmara DziedzicEfektywność technik opartych na grach w kontekście wspomagania edukacji na odległość

Zakończone:

Magisteria

  1. Patrycja Wietrzycka [2014] Gra QuestGen jako przykład realizacji idei Human Computation.
  2. Aleksandra Rybacka [2015] The Study of Verbal Non-Cooperative Behaviours of Players in the Loebner Contest.
  3. Dagmara Dziedzic [2015] Gra skierowana na cel jako alternatywne narzędzie pozyskiwania zasobów językowych.
  4. Oliwia Ignaszak [2015] Modelowanie kooperatywnego rozwiązywania problemów w środowisku gry QuestGen z wykorzystaniem inferencyjnej logiki pytań.
  5. Violetta Krajewska [2016] M.L. Mauldina Unsuspecting Turing Test jako alternatywa dla testu Turinga — próba oceny.
  6. Patrycja Jurowska [2016] Test Minimalnych Sygnałów Inteligencji (MIST) jako alternatywa dla testu Turinga.
  7. Marek Rybka [2017] Empiryczne sprawdzenie hipotezy doliny niesamowitości (the uncanny valley).
  8. Marta Gierszewska [2018], Postawa wobec robotów humanoidalnych a zjawisko doliny niesamowitości.

Licencjaty

  1. Górniak Klaudia [2018], Skala wiary w grę o sumie zerowej a strategia rozwiązywania dylematu więźnia
  2. Wasielewska Aleksandra [2018], Efektywność edukacyjna kooperacyjnej gry planszowej TRZY
  3. Kłosowski Dominik [2018], Wpływ kontrolera na poziom immersji graczy — studium przypadku gry World of Tanks Blitz
  4. Kucharska Aleksandra [2018], Anotacja rozgrywek w grę „Takie życie” na potrzeby Korpusu Rozumowań Erotetycznych. Pliki „Mecz-05” i „Mecz-18”
  5. Kwiecień Aleksandra [2018], Badanie niekooperatywnych zachowań graczy w edycji 2015 konkursu Loebnera

 

Technicznie

Reklamy

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s