Seminarium magisterskie oraz seminarium licencjackie prowadzone jest w ramach DokMy – seminarium Reasoning Research Group.
Zobacz też Warsztat: Gry poważne w badaniach i edukacji, Poznań (24 kwietnia 2015)
Tematyka seminarium:
- Immersyjność w grach (ze szczególnym nastawieniem na gry typu GWAP).
- Efektywność gier poważnych.
- Human computation i crowd-sourcing.
- Wykorzystanie gier w badaniach i edukacji.
- Filozoficzne aspekty zagadnienia sztucznej inteligencji, w szczególności problematyka związana z testem Turinga.
Rok akademicki 2017/2018; Semestr letni
Spotkania w piątki, 9:30-11:00, sala 70A, IP
- 02.03. Grzegorz Gapiński, Gra „Zrównoważony rozwój” — wprowadzenie.
- 16.03. Grzegorz Gapiński, Gra „Zrównoważony rozwój” [>> Gra]
- 23.03. Maciej Behnke, Psychofizjologiczna analiza występu w turnieju e-sportowym CS:GO.
- 06.04. Joanna Grzelak, Wpływ gier poważnych na rozwój wiedzy specjalistycznej i motywację do nauki na przykładzie gry Coffee Noir
- 13.04. Cyryl Kuliński, Perceptual Mismatch Hypotheses jako wyjaśnienie dla zjawiska doliny niesamowitości
- 20.04. Seminarium łączone z DokMa: Mariusz Urbański, Joanna Grzelak: On a simple model of a simple game: ‚Guess Who?’ and Inferential Erotetic Logic, Sala 70, AB
- 11.05.
- 18.05. Marta Gierszewska
- 25.05.
- 01.06.
- 08.06.
- 15.06.
Rok akademicki 2017/2018; Semestr zimowy
- 11.10. (9:45-11:15, 64) Spotkanie organizacyjne. Warunki zaliczenia i wymagania.
- 18.10. (9:45-11:15, 64) Paweł Łupkowski, Praca dyplomowa (licencjat, magisterium) aspekty formalne i techniczne.
- 25.10. (9:45-11:15, 64) Aleksandra Wasilewska, Kooperacyjna gra planszowa „TRZY”. [>> Gra „TRZY”]
- 8.11. Tomas Ondracek (Uniwersytet Masaryka, Brno), (9:45-11:15, Kinowa): Immunizations: Best Strategies how to avoid Problems with Falsification.
- 29.11. (9:45-11:15, 64) Jakub Ryfa (DOJI), Od pomysłu do produktu — jak wyglądała praca nad biznesową grą edukacyjną „Coffee Noir”.
- 06.12. (9:45-11:15, 64) (1) Klaudia Górniak, Dylemat więźnia w teorii gier. (2) Natalia Skrzypczak, Skala Wiary w Grę o Sumie Zerowej.
- 13.12. (9:45-11:15, 64) Bartosz Maćkowiak (Robot Gentleman), Wpływ gier z gatunku first-person shooter na giętkość poznawczą.
- 20.12. (9:45-11:15, 64) Paweł Łupkowski, Gry QuestGen oraz Takie Życie w pozyskiwaniu danych językowych na potrzeby Korpusu Rozumowań Erotetycznych. [>> Korpus Rozumowań Erotetycznych]
- 10.01. (9:45-11:15, 64) (1) Aleksandra Kucharska, Warstwy anotacji Korpusu Rozumowań Erotetycznych. (2) Paweł Łupkowski, Sprawdzanie poprawności anotacji — przykład Korpusu Rozumowań Erotetycznych.
- 17.01. (9:45-11:15, 64) Daria Zielińska, Nowe trendy w projektowaniu gier skierowanych na cel (GWAP) — przegląd literatury.
- 24.01. (9:45-11:15, 64) Aleksandra Kwiecień, Niekooperatywne zachowania sędziego w teście Turinga — analiza logów z konkursu Loebnera.
- 31.01 (9:45-11:15, 64) (1) Dominik Kłosowski, Immersja graczy w grze World of Tanks Blitz — raport z badań. (2) Aleksandra Wasielewska, Efektywność edukacyjna gry TRZY — raport z badań.
Prace w toku:
Prace licencjackie
- Górniak Klaudia
- Kłosowski Dominik
- Kucharska Aleksandra
- Kwiecień Aleksandra
- Wasielewska Aleksandra
- Zielińska Daria
Prace magisterskie
- Gapiński Grzegorz
- Gierszewska Marta
- Grzelak Joanna
- Kuliński Cyryl
- Szkalej Magda
Prace doktorskie
- Dagmara Dziedzic, Efektywność technik opartych na grach w kontekście wspomagania edukacji na odległość
Zakończone:
- Patrycja Wietrzycka [2014] Gra QuestGen jako przykład realizacji idei Human Computation.
- Aleksandra Rybacka [2015] The Study of Verbal Non-Cooperative Behaviours of Players in the Loebner Contest.
- Dagmara Dziedzic [2015] Gra skierowana na cel jako alternatywne narzędzie pozyskiwania zasobów językowych.
- Oliwia Ignaszak [2015] Modelowanie kooperatywnego rozwiązywania problemów w środowisku gry QuestGen z wykorzystaniem inferencyjnej logiki pytań.
- Violetta Krajewska [2016] M.L. Mauldina Unsuspecting Turing Test jako alternatywa dla testu Turinga — próba oceny.
- Patrycja Jurowska [2016] Test Minimalnych Sygnałów Inteligencji (MIST) jako alternatywa dla testu Turinga.
- Marek Rybka [2017] Empiryczne sprawdzenie hipotezy doliny niesamowitości (the uncanny valley).
Technicznie
- Klasa dokumentu do składania prac dyplomowych w LaTeXu — kdypl.cls oraz plik *.tex z wyjaśnieniami (nowa wersja ze zmienionym oświadczeniem, por. strona WNS)
- LaTeX Sandbox w Overleaf — przydatne pakiety: qtree (rysowanie drzew), shadedgauss (rozkłady normalne), pfg-pie (wykresy kołowe), bchart (wykresy słupkowe), dialogue (skład dialogów), and booktabs (profesjonalnie wyglądające tabele)
- Prezentacja [PDF] — wymogi formalne i techniczne związane z pisaniem prac dyplomowej, omówienie klasy dokumentu kdypl.cls, przydatne pakiety w LaTeX-u
- pakietomat.wordpress.com — opisy ciekawych i przydatnych pakietów LaTeX-a
Reklamy